Soveryus advocacy platform

Maak het gemakkelijk en leuk om ambassadeur te zijn.

Het platform van Soveryus is gemaakt om medewerkers te helpen ambassadeur te zijn wanneer dat het meest belangrijk is: buiten het bedrijf en buiten kantooruren. Daarom werkt Soveryus via een smartphone app. Daarmee kunnen medewerkers eenvoudig artikelen, video’s en andere content delen op social media. Maar de app helpt medewerkers ook in ‘echte’ gesprekken het verhaal van hun organisatie uit te dragen. Aan de hand van pitch cards kunnen ze vragen beantwoorden of uitleggen wat er zo goed is aan een product of dienst. En wanneer ze merken dat hun gesprekspartner interesse heeft, zorgen ze met een paar klikken dat deze benaderd wordt.

De back-end biedt een zeer effectief content management systeem en alle mogelijkheden om analyses te maken en concrete resultaten te rapporteren.

ARTIKELEN OM DIRECT TE DELEN

De Soveryus mobiele app biedt medewerkers content aan die direct kan worden gedeeld. Dat kunnen artikelen zijn, maar ook video’s, infographics, beelden en links naar artikelen elders. Medewerkers kunnen de content met een simpele klik delen op hun eigen social media. En via de beheeromgeving zie je direct wat er allemaal mee gebeurt: hoe het artikel telkens verder wordt gedeeld door het netwerk van het netwerk van de medewerker, om uiteindelijk een heel groot publiek te bereiken.

PITCH CARDS

Pitch cards ondersteunen medewerkers bij face-to-face gesprekken. Pitch cards kunnen allerlei formats hebben, van simpele bullets tot infographics, animaties of korte video’s. Ze kunnen gericht zijn op het aanprijzen van producten en diensten. Of op het promoten van de organisatie als werkgever. Maar pitch cards kunnen ook antwoorden bieden op kritische vragen waar medewerkers mee geconfronteerd worden, wanneer de organisatie onder vuur ligt. Net als alle andere content in het platform worden pitch cards centraal opgeslagen en beheerd waardoor medewerkers altijd de meest actuele versies gebruiken.

DIRECT CONTACT!

Medewerkers zullen meer bereid zijn zich in te zetten voor het bedrijf als ze ook concrete acties kunnen ondernemen. Bijvoorbeeld  wanneer ze zien dat een relatie geinteresseerd is in een product of dienst, of wanneer ze een klacht horen bij een familiediner. In zulke gevallen willen medewerkers iets DOEN. Met de Soveryus mobiele app kunnen ze eenvoudig een contactverzoek aanmaken dat rechtstreeks naar de juiste afdeling gaat. Met een goed ingericht proces zal de relatie van de medewerker direct worden benaderd. En de medewerker ontvangt een bedankje en een bevestiging dat er follow-up is geweest.

PERSOONLIJK PROFIEL: MAAK HET LEUK!

De Soveryus mobiele app biedt medewerkers direct en real-time inzicht in de resultaten van het Employee Advocacy programma. Hoeveel mensen hebben we bereikt met onze verhalen? Wat is mijn persoonlijke bijdrage geweest? Vervolgens kun je allerlei competitie-elementen toevoegen om de activiteit van medewerkers te stimuleren, zoals klassementslijsten en medailles. Zo wordt het steeds leuker om ambassadeur te zijn.

BACK-END: ALLE MOGELIJKE ANALYTICS

De back-end biedt een handig content management systeem om alle typen content met een paar klikken te publiceren. Dat kun je heel eenvoudig houden maar het is ook mogelijk om allerlei rollen en rechten toe te kennen aan de auteurs en content managers binnen de organisatie.

Als beheerder beschik je over alle analytics die je nodig hebt. De belangrijkste gegevens staan op het dashboard. Cijfers over de effectiviteit zoals de hoeveelheid ambassadeurs, de hoeveelheid delingen, het totale bereik,  totaal aantal pitches en contactmomenten.  Gegevens over de performance van de meest recente artikelen en van de verschillende sociale media. Een overzicht van de best presterende ambassadeurs. Daarnaast zijn allerlei maatwerkrapportages mogelijk. Deze analyses helpen je om te leren wat werkt en om de effectiviteit van je programma stap voor stap te verbeteren. En natuurlijk om de resultaten terug te koppelen naar het management.